• السبت 03 كانون الأول 22:02
  • بيروت 18°
الجديد مباشر
الثلاثاء 18 تشرين الأول 2022 14:23
سارة الطباخ سارة الطباخ
روت المنتجة المصرية سارة الطباخ تفاصيل ما حصل مع الفنانة المصرية شيرين عبد الوهاب، وذلك في معرض ردها على الاتهامات التي لاحقتها خلال الساعات الاخيرة وتحديداً تورطها مع الفنان المصري حسام حبيب بأذية شيرين، وتشكيلهما "عصابة" ضدها بحسب تصريحات شقيق الفنانة المصرية.
وفي مداخلة هاتفية لها مع الاعلامي المصري عمرو اديب، قالت سارة إن تواجدها أمام المستشفى وتحركها لإنقاذ شيرين جاء بعد تلقيها رسالة من حسام حبيب قال فيها إن 10 اعتدوا على شيرين بالضرب و"سحلوها" وأجبروها على الذهاب إلى المستشفى، حيث تم احتجازها "عنوة".

واضافت سارة انها تلقت رسالة من حسام الساعة الثانية فجرا اخبرها فيها ان شيرين تواجهة مشكلة كبيرة.
وتابعت:"بعدها كلمت حسام حبيب، قال لي إنه بيستغيث لأن شيرين اتاخدت من بيت كانت مقيمة فيه عنوة بعد الضرب والسحل وأخذوها بملابس المنزل، بدون حذاء، وإنها مختفية من يوم الخميس".
وكملت:"قلت له هدخل معايا المستشار ياسر قنطوش لأنه هو المحامي بتاعي وبتاع شيرين، ومش أنا إللي معرّفة شيرين على المستشار ياسر، شيرين عرفته عن طريق الفنانة زينة لأن قنطوش هو الذي يدير ملفاتها القانونية".
واوضحت:"رحنا المستشفى في النزهة، عشان نطمن عليها، قالوا لنا مفيش حد موجود بالاسم ده، واتأكدنا إنها داخل المستشفى لكنهم رافضين الاعتراف بذلك، كل هدفي كان الاطمئنان عليها، لو طمنونا كنا هنمشي وتمام".
واضافت:"ليس لدي أي مشاكل مع شيرين، أنا رحت حباً فيها وخوفاً عليها، لأن في ما بينا عيش وملح، وعايزة أطمن عليها، لكن الكلام إللي قيل إمبارح يقلل من شيرين، إحنا كلنا لينا في شيرين".