• الثلاثاء 31 كانون الثاني 18:16
  • بيروت 16°
الجديد مباشر
السبت 22 تشرين الأول 2022 14:18
شيرين وحسام حبيب ووالده شيرين وحسام حبيب ووالده
هاجم حسين حبيب، والد الفنان المصري حسام حبيب، الاخير متهماً إياه بالتسبب في تحطيم حياته الزوجية مع شيرين عبد الوهاب "بعد مخالفة شرع الله"، وفق تعبيره.
وفي منشور على حسابه عبر فيسبوك، انتقد والد حسام حبيب، موافقة نجله على كتابة وصية لبنات شيرين عبد الوهاب، فقال: "قولوا الحق ولو على أنفسكم، هو ينفع أخالف شرع ربنا بحجة أني أحمي أولادي البنات؟ ليها الثلثين والأهل ليهم الثلث بعد عمر طويل، وده يخلي الأهل راضيين ويراعوا البنات بعد عمر طويل، ودي صلة رحم، وغير كده يزرع العداوة بين الأهل".
وعلق والد حسام حبيب على تصريحات نجله بأنه يمتلك أموالا أكثر من شيرين عبد الوهاب، اذ اكد أنه "لم يعمل منذ 4 سنوات، وعلاقته سيئة بوالده"، مضيفا: "بتقول إنك عمرك ما اخدت منها فلوس وأنك ما بتشتغلش، 4 سنين كنت عايش على قفا مين وهيا قالت لي يا بابا أنا عايزة أتجوز راجل يصرف عليا وقلت له عايزك تشتغل وتصرف على بيتك عشان تكبر في نظر مراتك وتحترمك.. الحب وحده لا يكفي".
وكشف حسين حبيب عن بعض تفاصيل علاقته بنجله، فقال: "اخدت مني مليون جنيه عشان تشطب فيلتك وما تعيش في بيت مراتك، وها اردهملك، ومن ساعة ما اتطلقت وأنا بصرف عليك ورايح تقول لعمرو أديب وتهاجمني لتاني مرة أنك ماتعرفنيش من 14 سنة، آه ما بتعرفنيش إلا للمصلحة، وعشان تاخد فلوس".
وواصل هجومه على حسام حبيب فقال: "ما دخلتش بيتي سبع سنين وجيت بس تاخد فلوس وقلت ما بتشتغلش عشان شيرين ومشاكلها كانت شغلاك، بقالك سنة مطلقاها ما اشتغلتش ليه؟ بطل حجج، وخليك راجل.. أنت فعلا مش تربيتي، ست طلعت من بيت مامي على بيت مراتك".
الكلمات الدليلية